Autentificare
TIne minte

Proiectul "Dezvoltarea oportunittailor de formare continua pentru cadrele didactice, prin utilizarea de resurse digitale in sistem blended learning" (desfasurat in perioada 2009-2011) ofera cadrelor didactice oportunitatea parcurgerii unor cursuri in format combinat (blended learning), care include atat sesiuni in sala
in care cursantii pot lucra in echipa si pot interactiona nemijlocit cu colegii si cu formatorul, cat si sesiuni de instruire la distanta, mediate de resurse digitale, care le permit sa se autoinstruiasca folosind materiale multimedia interactive. De asemenea, faptul ca profesorii pot parcurge materialele online in ritmul lor propriu si atunci cand au timp creste gradul de flexibilitate adaptat stilului acestora de invatare si solutioneaza problema nepotrivirii de orare si dificultătii gasirii unui interval de timp care sa fie acceptabil pentru toti cei interesati de acest program de formare.

Prin intermediul acestei comunitati online, cadrele didactice pot invata din experienta celorlalti colegi profesori, astfel incat informatiile si resursele la care au acces cadrele didactice sa fie relevante si accesibile in momentul in care au nevoie de ele.

Astfel, cursantii vor fi capabili sa stimuleze si sa motiveze generatiile actuale de elevi, care sunt generatii digitalizate, extinzand utilizarea calculatorului si a internetului in activitatile profesionale cotidiene.

Obiectivul proiectului este imbunatatirea accesului si a participarii cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar din regiune la oportunitati de formare continua in domeniul psihopedagogiei, prin intermediul unui program de formare inovativ, bazat pe resurse digitale.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • Consolidarea competentelor profesionale a 500 de profesori prin participarea la 2 cursuri de formare cu potential de extindere a invatarii pe parcursul intregii vieti;
  • imbunatirea metodologiei de formare a profesorilor din grupul tinta in sistem blended learning, utilizand noile tehnologii, metode si instrumente moderne de formare;
  • Dezvoltarea unei comunitati online de formare continua a cadrelor didactice care să găzduiască resurse si comunitati de invatare flexibile si accesibile, in sprijinul formării continue a cadrelor didactice in domeniile metodelor de cunoastere a personalitatii elevilor, a gestionarii eficiente a resurselor comunitatii in vederea asigurarii unei educatii de calitate.

Prin obiectivele sale generale si specifice, proiectul se inscrie in AP 1, DMI 3 prin urm?toarele contribu?ii:

  • promovarea imbunatatirii calitatii ofertelor de formare astfel incat acestea sa devina mai flexibile, moderne si mai adaptate unor nevoi locale specifice, facilitand astfel dezvoltarea unor noi oportunitati de promovare in cariera didactica. Proiectul va contribui la cresterea calitatii serviciilor oferite de Partenerul principal cadrelor didactice prin comunitatea online de formare continua ce urmeaza a fi dezvoltata in proiect;
  • imbuntatirea calificarii cadrelor didactice prin introducerea unor domenii de formare de actualitate, cum ar fi: metode interactive de predare/invatare, abordari curriculare noi in domeniile managementului relatiei profesor - elev - parinte in vederea consolidarii legaturii cu comunitatea, al metodelor moderne de abordare psihopedagogica a elevilor pentru o educatie scolara mai buna, utilizarea TIC in procesul didactic, educatia in spiritul dezvoltarii durabile, promovarea egalitatii de sansein educatie.

Proiectul contribuie la dezvoltarea resurselor umane din invatmantul preuniversitar prin cresterea accesului la informatie, consiliere metodica si formare continua, prin crearea unei comunitati online pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar fiind astfel aliniat cu obiectivul general al POS DRU prin dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii, prin corelarea educatiei si invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea de oportunitati sporite pentru participarea viitoare pe o piata a muncii moderna, flexibila si incluziva.

Last Updated (Friday, 27 September 2024 09:20)